Strategisch design, het begin van innovatie.

wij ontwerpen producten. wij creëren innovatie.


Het design van een product is geen kwestie van smaak. Er moet een strategische visie aan ten grondslag liggen die focus geeft, die een gebruikersgroep afbakent en duidelijk een probleem oplost. Wij helpen u een solide strategie te bouwen voor betekenisvolle en opmerkelijke producten.

Niet-democratisch

Wij zijn van mening dat de ontwikkeling van nieuwe producten niet-democratisch zou moeten zijn. Het moet gebaseerd zijn op visie en strategie. Een democratisch besluitvormingsproces in een commissie zou leiden tot producten waarvan iedereen een beetje houdt, niet-opmerkelijke producten die het waarschijnlijk niet goed zullen doen op de markt.

We ontwikkelen één concept, het beste.

In tegenstelling tot de meer traditionele product ontwerpbureaus bieden wij onze klanten slechts één ontwikkeld concept. We hebben een goede reden daarvoor. Door u diepgaand te betrekken bij 'look-in-the-kitchen' sessies kiezen we de beste richting samen, gebaseerd op mockups, testen en een solide ontwerpstrategie.

In plaats van drie of meer concepten volledig te ontwikkelen, waarvan maar één gekozen wordt, gebruiken we onze middelen effectief om alleen de beste design richting verder te trekken naar een ontwikkeld concept.



Design strategie vormgeving tool

Een krachtige strategie opbouwen

Strategisch product design is gebouwd rond veel ontwerp- en psychologische tools en resulteert in een visueel strategisch document van 60 tot 80 pagina's. Dit document helpt bij het bepalen van de strategische richting voor het ontwerp, de interactie en de functionaliteit van het nieuwe product.

We reflecteren op uw bedrijfsidentiteit en strategie en geven nieuwe inzichten over het product, de context en eventuele nieuwe zakelijke kansen.

Onze ervaring is dat deze strategische design tools zo krachtig zijn en de visie zo duidelijk kan worden omschreven en opgebouwd, dat het concept design een logische directe vervolgstap wordt.
 
 
Core Meaning, een krachtige design strategie tool

Zinvolle innovatie

We maken gebruik van een set van 15 cultuur onafhankelijke kern-betekenissen, of core meanings in het Engels. Deze betekenissen blijken universele waarden van mensen te zijn. Terwijl het relatieve belang van deze betekenisvolle ervaringen kunnen variëren en hun interpretatie enigszins kan afwijken, lijken alle culturen deze betekenissen te herkennen. Dit betekent dat er een zekere samenhang is tussen menselijke behoeften die het onderscheid van cultuur en taal overstijgt.

In teambesprekingen selecteren we 1 of 2 kern betekenissen die het beste passen bij het product. Wij gebruiken deze algemeen aanvaarde betekenis om de relatie tussen de gebruiker en het product te beschrijven: welke rol zal het product spelen in het leven van de gebruiker en welke betekenis zal het hebben. Na selectie van een of twee kern betekenissen vertalen we die in vormen, materialen, kleuren en texturen.

 
 
 
Gebruikersobservaties en interpretaties als deel van de design strategie

Gebruikersobservaties en interpretaties als deel van de design strategie

Het observeren, bestuderen en interviewen van gebruikers is van cruciaal belang om inzicht te krijgen in goede en slechte eigenschappen van concurrerende of eigen producten, om inzicht te krijgen in het mentale model van gebruikers en daarmee tot verbeteringen te komen.

Gebruiksonderzoek gaat niet over marktgegevens, maar over waarnemingen en ervaringen van een kleine groep gebruikers, om hun ideeën, irritaties en reacties te krijgen, als basis voor het nieuwe product. Gedurende het project blijven we testen met mockups en prototypes op gebruikers en binnen ons team, zodat we de beste interactie en ergonomie oplossingen krijgen.

Onderzoek en strategisch design presentatie

Een deel van de Design Strategie is onderzoek naar octrooien, demontage van concurrerende producten, analyse van werkingsprincipes, materialen en andere onderwerpen die fundamenteel zijn voor het design project.

In een bijeenkomst presenteren we het Design Strategie Document en bespreken samen met uw team de vormgevingsrichting, interactie en functionaliteit.
 

 

Laat u gratis inspireren om meer te innoveren.


Tien keer per jaar presenteert ons gratis Design Magazine nieuwe concepten, baanbrekende materialen, interessante kennis en duurzamere oplossingen. Het helpt u om geinspireerd te blijven en nog innovatiever te worden.

Meer dan 7000 lezers. Meld u nu ook aan. Geen verplichtingen, eenvoudig afmelden.

Bereid u voor om op kop te lopen. Ontvang uw Designguide.

U hebt strategisch product design nodig om de relevante producten van morgen te ontwikkelen. In onze Designguide vindt u voorbeelden van krachtige innovatie, cases, circulaire mogelijkheden en praktische stappen om voor te bereiden.


Vind antwoorden op veel gestelde vragen en raak geïnspireerd door de look-in-the-kitchen sessies, de ontwikkeling van één concept en de krachtige strategie tools.