Designstrategie, ontwikkelen van een strategische product visie

innovation made


Wij geloven dat het toekomstige design van een product geen kwestie is van smaak, maar van strategische richting, gebaseerd op core meanings, gebruiksobservaties en krachtige andere designtools.

Duidelijke design visie voordat er een schets is gemaakt

Onze design strategie fase is gebouwd rond veel ontwerp- en psychologische tools en resulteert in een visueel strategisch document van 60 tot 80 pagina's. Dit document helpt bij het bepalen van de strategische richting voor het ontwerp, de interactie en de functionaliteit van het nieuwe product.

We reflecteren op uw bedrijfsidentiteit en strategie en geven nieuwe inzichten over het product, de context en eventuele nieuwe zakelijke kansen.

Onze ervaring is dat deze tools zo krachtig zijn en de visie zo duidelijk kan worden omschreven en opgebouwd, dat het concept ontwerp een logische directe vervolgstap wordt.



Design strategie vormgeving tool

Design: niet een kwestie van smaak, maar van strategische visie

Het toekomstige design van een product is niet een kwestie van smaak, maar een strategische richting, die we vastleggen met de Design Strategie. Op basis van core meaning, wereldbeeld en context, gebruiksobservaties en andere krachtige design tools serveren wij uw team een design visie die zowel de waarden en ambities van uw bedrijf communiceren, als ook de betekenis die een gebruiker aan het product zal geven.

Op deze manier ontwikkelen we betekenisvolle producten die relevant zijn voor mensen, niet alleen vandaag maar ook morgen.

 
 
Core Meaning, een krachtige design strategie tool

Core Meaning, een krachtige design strategie tool

We maken gebruik van een set van 15 cultuur onafhankelijke kern-betekenissen, of core meanings in het Engels. Deze betekenissen blijken universele waarden van mensen te zijn. Terwijl het relatieve belang van deze betekenisvolle ervaringen kunnen variëren en hun interpretatie enigszins kan afwijken, lijken alle culturen deze betekenissen te herkennen. Dit betekent dat er een zekere samenhang is tussen menselijke behoeften die het onderscheid van cultuur en taal overstijgt.

In teambesprekingen selecteren we 1 of 2 kern betekenissen die het beste passen bij het product. Wij gebruiken deze algemeen aanvaarde betekenis om de relatie tussen de gebruiker en het product te beschrijven: welke rol zal het product spelen in het leven van de gebruiker en welke betekenis zal het hebben. Na selectie van een of twee kern betekenissen vertalen we die in vormen, materialen, kleuren en texturen.

 
 
 
Gebruikersobservaties en interpretaties als deel van de design strategie

Gebruikersobservaties en interpretaties als deel van de design strategie

Het observeren, bestuderen en interviewen van gebruikers is van cruciaal belang om inzicht te krijgen in goede en slechte eigenschappen van concurrerende of eigen producten, om inzicht te krijgen in het mentale model van gebruikers en daarmee tot verbeteringen te komen.

Gebruiksonderzoek gaat niet over marktgegevens, maar over waarnemingen en ervaringen van een kleine groep gebruikers, om hun ideeën, irritaties en reacties te krijgen, als basis voor het nieuwe product. Gedurende het project blijven we testen met mockups en prototypes op gebruikers en binnen ons team, zodat we de beste interactie en ergonomie oplossingen krijgen.

Onderzoek en design strategie presentatie

Een deel van de Design Strategie is onderzoek naar octrooien, demontage van concurrerende producten, analyse van werkingsprincipes, materialen en andere onderwerpen die fundamenteel zijn voor het design project.

In een bijeenkomst presenteren we het Design Strategie Document en bespreken samen met uw team de vormgevingsrichting, interactie en functionaliteit.
 

 

Blijf op de hoogte met ons gratis maandelijks Design Magazine.


Ontvang ons maandelijkse Design Magazine per e-mail.

Ons Design Magazine biedt u inspirerende nieuwe concepten van ontwerpers wereldwijd, nieuwe materialen, wetenschappelijke doorbraken en nog veel meer.

Geen verplichtingen, u krijgt geen andere e-mails van ons, eenvoudig afmelden.

Antwoorden op serieuze vragen. Start met de Designguide.

Wij kunnen uw team helpen om producten te ontwerpen die een verschil maken. Producten en diensten die serieuze vragen beantwoorden. Raak geinspireerd door onze Designguide en start vandaag.